January 6, 2007

ااقروا ده وحد يقولي مصدق ولا لأ



بصوا اللينك ده لصفحة من ساعة ما قرايتها وهي عملالي بلبلة في المخيخ بتاعي !

عشان بتعتبر اثبات ان صدام حسين اللي اتمسك مش صدام!!

انا كنت في اخر الصفحة صدقت انه مش صدام بأمانة

بس سؤال فضل يدق في دماغي من وانا عمالة ااقرا

لو مش صدام !طب ازاي سكت على اعدامه ؟

ناس بتقولي جايز تمثيليه زي اللي موجودة في اللينك ، بس انا مش شايفه ان الاعدام كان تمثيليه صحيح هي الفيديوهين اللي اتعرضو ماظهرش فيها صدام متعلق مثلا لأ مرمي على الارض على طول بس برده


من غير لك كتير بقى

ادخلو ااقروا ومستنية تعليقاتكم

10 comments:

Anonymous said...

حقيقى مش عارف أقول ايه يا طمطم
الموضوع بصراحه شدنى جدا خصوصا بعد الاعدام الاستفزازى لصدام حسين
بالنسبه ليا فى حاجات ممكن أصدقها لأنها كانت فعلا خطرت على بالى قبل كده كمجرد تفكير اثناء استطراد الاحداث
وحاجات تانيه مش قادر أتخيلها
معلش اعذرينى مش هاعطى امثله من المقال رغبة فى الاحتفاظ بها لنفسى

من mas_optic

Anonymous said...

والله يا ماس في حاجات فعلا مصدقاها اوي في المقال الغريب ده
بس برده بقول لو طلع مثلا مش صدام طب سكت ليه لو اتعدم
من الاخر انا شايفة ان الحاكايات حوالين صدام حتفضل ولو بعد عشرات السنين
وصحيح هو عمل كتير وسوا اكتر
بس انا مع الناس اللي بتتبع مبدا أذكروا محاسن مواتكم
انا صحيح معرفش ليه محاسن !! غير ان البلد على الاقل في حاله مهما عمل احسن من دلوقتي على الاقل
ومن متبعين مبدأ مايجوز على الميت الا الرحمة
فربنا يرحمه واحنا مش حنحاسب بني ادمين على اعمالها ربنا يحاسبو
انا بس حقول ربنا يرحمه عشان لو في يوم انا ظلمت انسان من غير مااعرف الاقي حد تاني يترحم عليا

ومرسي يا ماس الطله الحلوة دي انا كتير انبسطت لما شوفتها

Mariam Galal said...

والله ما بقى فى كلام يتقال .. يا بنتى فاكرة انا كانو بيولعو فى المكان اللى فية بن لادن ويطلعلنا يقول انة لسة عايش

حاجة كدة عاملة زى افلام الرعب الهابطة واصلا هيا كلها حرب عصابات اساسا

ويلا .. اهو كلة برتقال

Anonymous said...

موضوع شبيه صدام أكاد أسلم بصحته وذلك لتواتر الحديث عنه فى الصحف والمحطات الاذاعيه الاوربيه بالفعل وتبرير عدم ظهوره حتى لا يجد الأمريكان سببا شرعيا لاستمرار بقائهم بالعراق مقنع الى حد ما لكنه غير منطقى وذلك بسبب كشف حقيقة بقاءه حيا ان كان صحيحا على الأقل فى الرابط الموجود فى الموضوع
بالنسبه لاعدام صدام: أعتقد انه يستحقه ولكن فى ظل الاحتلال فهذا خروج عن الشرعيه الدوليه التى تعتبر صدام اسير حرب يجرم قتله. كما ان فى اعدامه فى ظل الاحتلال وفى فجر عيد الاضحى اهانه لكل مسلم وعربى
هذا رأيى الشخصى الذى قررت كتابته خاصة بعد مشاهدتى برنامج الحقيقه على قناة دريم يوم أمس

eZz said...

أنا قريت الصفحة اللي انت بعتيهالي يا رضوي.. الكلام مقنع او مش مقنع خلاص انا شايف انه انتهي الكلام..!!

شبيه بقي مش شبيه خلاص برضه اللي حصل حصل والعراق راحت.. شريك معاهم بقي مش شريك معاهم .. برضه مش مهم !! العراقيين كله بيخلص تاره من كله!!

حاجة واحدة بس اللي هاعلق عليها وهي كلمتك ان الفيديوهات مبينتش انه بيتعدم وانه ظهر وهو مرمي علي الأرض.. ده غير صحيح لأن فيه فيديو ظهر غير اللي اتعرض علي وسائل الإعلام، الفيديو جايب ضدام (أو شبيهه) وهو متعلق وبيقع من علي منصته وهو بينطق الشهادتين وبيعدم!

Anonymous said...

والله الواحد بقاش عارف فين الصح وفين الغلط مين اللى نصدق كلامة ومين لا
.
بس مهما كان الامر العراق خرجت من معادلة القوى العربية واصبحت مكان للقتل والتخريب وتصفية الحسابات

Anonymous said...

تعرفو اني مش عارفة ارد خالص على اي حد
عشان انا متلخبطة اوي في الموضوع ده ومش عارفة احط منطق
انا بس عايزة اعرف فين الحقيقة وبعد الصفحة دي مابقتش عارفة حاجة خالص

عاشقة الوطن said...

احنا تعودنا على كده ياطمطم
يقولوالنا احنا اعدمناه ونرجع تانى نقول لأ
ده الشبيه
بصي احناتهزأنا واللى كان كان
ربنا يرحمنا برحمته

تحياتى ياطمطم

Anonymous said...

تحياتي لكِ عاشقة الوطن

Eric Matt said...


فينك من زمان يا طمطم

حبيت أسلم بس

أما على صدام حسين فليرحمه الله حيا او ميتا

تحياتي لك من ماناساس البلد