March 29, 2012

عن انتقاد الاخوان


في ناس بتقولك انتو ليه بتنتقدو الاخوان والسلفيين .. ومابتنتقدوش البرادعي و6 ابريل و نجيب ساويرس 

عشان احنا بننتقد السلطة .. اين تكن السلطة .
في 2007 
شهر مارس .. كنت انا اللي بقول لأ للتعديلات الدستورية اللي كان بيطالب بيها مبارك 
شهر مايو .. كنت انا اللي بنتقد جماعة الاخوان حاليا .. بطالب بالافراج عن شيخ المجاهدين ابو الفتوح شوشة ربنا يرحمه . .القيادي الاخواني 
انا اللي كنت بطالب بالافراج عن خيرت الشاطر ايام ماكان معتقل 

وماشاء الله الاخوان والسلفيين في ايديهم السلطة حاليا .. وبيعملو غلطات اصخم وانيل من الحزب الوطني .... قلنا نخطو نحو الديموقراطية مع بعض واكيد حنخبط ونقع ونقوم .. انما كدة احنا مش بنقع ونقوم .. الاخوان والسلفيين حاطين الناس في الارض وبيتمشو على ضهرهم 

لو انت شخص مالكش في السياسة اصلا .. ماتزعلش لو الكلام مابيعجبكش.. دي لعبة قذرة واللي متابعها من زمان عارف كدة .. حضرتك ماتعرفش وشايف ان ده تطاول على الدين .. اتهنى بدماغك .... السياسة مافيهاش دين .. لو نفس السيناريوهات دي بتحصل من الحزب الوطني ولا الوفد ولا الكتلة المصرية .. رد فعلكم ايه .. استقيمو يرحمكم الله 

No comments: